Afscheid ds. Hsu

NAWOORD
Zondag 20 januari was
mijn afscheidsdienst in de Dorpskerk van Baambrugge. Een dienst met een lach en een traan. Naast de vreugde van het samenzijn met zovelen en het samen zingen, was het ook mijn laatste kerkdienst als dominee van de Dorpskerk. De Schriftlezing was Johannes 15: 9-17, het gebod van de liefde. Ik nam me voor niet te emotioneel te worden die dag. Maar tijdens de preek werd het me toch even te machtig. Afscheid nemen is al zelden leuk, maar door de eenheid in de Heilige Geest gaat het nog een spade dieper. Gods liefde is inderdaad grensoverschrijdend en midden onder ons.
Na de dienst was het genieten met de vele hapjes, versnaperingen en de goed verzorgde lunchmaaltijd in Torenzicht. Hartelijk dank ook voor de lieve kaartjes en zoveel mooie bloemen in allerlei soorten. De bloemen staan overal in de pastorie (in de gang, woonkamer, keuken, studeerkamer, boven), een hemelse aanblik! Dank ook voor de prachtige cadeaus, de boeken roepen om spoedig gelezen te worden. En de wissellijsten met de Dorpskerk krijgen straks een mooie plek in mijn studeerkamer. We hebben met elkaar een prachtige dienst gehouden, dank allen die hieraan bijgedragen hebben. Het was ontroerend om op deze wijze afscheid te mogen nemen.
Tijdens een vakantie kwam ik de volgende zegen tegen die ik u mee wil geven, ook te vinden onder Lied 821:

Dat de weg je tegemoet komt,
 dat de wind je steunt in de rug,
 dat de zon je gezicht warmt,
 de regen je veld vruchtbaar maakt
 en totdat we elkaar weer zien:
 dat God je in de palm van Zijn hand bewaart.”

Ds. Yasmin Hsu